SILENT CONFERENCE

― HOLD FOKUS, UDNYT AREALET OG REDUCER STØJNIVEAUET

Silent Conference er en fleksibel, nem og sikker audio-løsning til afvikling af konferencer og messer mv, hvor deltagernes opmærksomhed og fokus fastholdes, trods aktivitet og støj.

Vores udstyr gør det muligt, at udnytte arealet fuldt ud, ved fx at lave breakout rooms eller opstille en ekstra scene til speaks. Det er nemt og hurtigt, at tilslutte et ekstra lyd-feed og tilføje det ønskede antal hovedtelefoner. Du sparer både opsætningstid og personale mens der navigeres elegant omkring vante udfordringer med støj mellem områder!

OP TIL 30 KANALER

Uanset om du har 2 scener eller 30, giver vores system dig mulighed for, at levere dit indhold simultant. Kør flere sessioner, og tilbyd dine gæster mere indhold, på samme tid, i samme rum.

Udnyt området optimalt

Saml dine gæster i samme område, selvom de lytter til noget forskelligt. Lav breakout sessions uden at behøve at dele dine deltagere op. Hav flere scener i samme rum uden at bekymre dig om adskillelse af rummene.

øget opmærksomhed

Baggrundsstøj og akustikproblemer er ofte en udfordring på konferencer og messer. Når dit publikum tager vores høretelefoner på, er de engageret direkte i det de lytter til, og får derfor langt mere udbytte af indholdet. 

Glem støjrestriktioner

Hold arrangementer på lokationer med støjbegrænsninger eller steder, hvor et PA-system ikke kan bruges, eller hvor der ikke er adgang til strøm. Du behøver aldrig bekymre dig om støj igen. 

Lang batteritid

Vores høretelefoner holder strøm i op til 12 timer i fuld effekt og vores enkle opladningsproces gør at events over flere dage let afvikles uden besværlig logistik eller opsætning.

Fjern begrænsninger

Med en rækkevidde på op til 300 meter kan dine gæster bevæge sig frit rundt på lokationen, og stadig være engageret i en præsentation eller en paneldebat.

― NORDENS DISTRIBUTØR AF SÆRUDVIKLET UDSTYR

På en konference er det essentielt, at det tekniske spiller.

Silent Events var de første til at tilbyde lydløse konference-setups i Norden. Indledningsvis anvendte vi Silent Disco-udstyr til konferencer, ligesom vores konkurrenter gør det i dag.

Dette er dog en uforudsigelig løsning, sårbar for udefrakommende signaler, hvilket gør det umuligt at garantere fejlfri drift.

For at sikre en god oplevelse for vores kunder har vi derfor tilsluttet os Silent Conference-franchisen. Det betyder at vi som de eneste i Norden anvender specialudviklede hovedtelefoner skræddersyet til konferencebrug. De giver en stabil forbindelse, høj lydkvalitet og helt op til 30 kanaler i samme område. Som del af Silent Conference samarbejdet er vi garant for markedets bedste løsning!

― EN VERDEN AF MULIGHEDER

Vores Silent Conference løsning kan bruges på utallige måder. Se et udpluk af setups som vi har leveret gennem årene:

#1 FLERE SCENER PÅ MINDRE PLADS

Slut med scener som skal placeres langt væk fra hinanden, og som skal pege i forskellige retninger for at undgå støj.

Med Silent Conference kan du placere flere scener på mindre plads – og spare både ved at leje et mindre venue og på lyddæmpende vægge.

Scener behøver ikke længere være gemt væk bag forhæng eller vægge. Skab i stedet et univers, hvor scenerne er åbne, synlige og har individuelle udtryk.

#2 DELTAGERE ROTERER MELLEM OPLÆG

Hvordan deler man bedst viden fra en række forskellige afdelinger eller projekter til resten af virksomheden?

I dette setup placeres scener/stande, så deltagerne nemt kan rotere mellem dem. Deltagerne aktiveres og bevæger sig fysisk fra ét vidensunivers til et andet.

Det kan enten være timet, så at deltagerne roterer samtidig fra stand til stand, eller “free flow”, hvor deltagerne selv vælger hvilken præsentation de gerne vil lytte til.

Fordi det er “Silent”, kan det hele også foregå i virksomhedens lokaler, uden at medarbejderne, som arbejder rundt omkring i bygningen, bliver forstyrret

#3 BREAKOUTS HVOR SOM HELST… OG PÅ MINDRE PLADS!

Skab et område med breakouts lige hvor du vil!

Takket være Silent Conference setuppet har du ikke brug for særlige lokaler eller lydisolerende vægge, for at skifte over til breakout formatet.

Du sparer samtidig plads, ved at hvert breakout-rum lige præcis har den nødvendige størrelse.

Høretelefonerne hjælper dine gæster med at fokusere på indholdet, så udbyttet maksimeres.

#4 MESSESTANDE MED LIVE PRÆSENTATION ELLER VIDEO

Typisk eskalerer støjniveauet til en messe: Standene skruer gradvist op for deres PA anlæg for at få deres indhold præsenteret – og alle taber når gæsterne bliver stressede og får svært ved at lytte.

Med en Silent Stand kan gæsterne dykke ind i en rolig lydboble, som afskærmer fra støjen udefra og sikrer at dit indhold står skarpt. Systemet kan både bruges til live foredrag, optaget lyd fra video, eller begge ting på en gang.

Samtidig er det muligt at holde en god rolig samtale, mens din kollega præsenterer ved siden af, eller mens produktvideoen kører i baggrunden. Læs mere om Silent Presentation her.

#5 Én scene bliver til tre på 10 sek

Start med en åbningstale på main stage, og del den derefter op i flere sceneområder, f.eks. vha. forhæng. Gæsterne skifter nemt kanal på deres høretelefoner, for at få det rigtige lydspor. 

Det giver en spændende effekt, og er samtidig smart, fordi gæsterne ikke behøver at blive flyttet. En unik måde at skabe mere indhold på mindre plads.

#6 SCENE MED LIVE OVERSÆTTELSE

Vores Silent Conference høretelefoner er yderst velegnede til simultanoversættelse.

Det er især en smart og billig løsning, hvis scenen i forvejen er “Silent”. På den måde kan vores høretelefoner bruges til flere formål på en gang.

Vi hjælper også gerne med at levere en tolkeløsning til de ønskede sprog.

#7 GUIDEDE TURE ELLER GÅENDE PRÆSENTATIONER

Få dine gæster i bevægelse med vores Silent Tour koncept!

En guide fører sine tilhørere fra stand til stand i en messe-setting, eller inviterer til en gående præsentation i omgivelserne omkring venue.

Med Silent Tour kan guiden skabe en audio walk med kombinationen af pre-indspillet lyd og live tale.

― Case 1: Lydløse scener på E-handelskonferencen

Se hvordan vi gjorde det muligt for Dansk Erhverv og GLS at udnytte Øksnehallen optimalt og give deltagerne fuldt udbytte.

― Case 2: Tre scener i én hos IBM

Fleksibilitet var nøgleordet da vi hjalp IBM med løsningen på en stor udfordring.

“Hvordan skaber vi et rum som både kan opdeles og samles?”

Løsningen var høretelefoner på tre kanaler. KB Hallens tribuner blev inddelt i tre farver. Den store scene i midten opdeltes med forhæng af stof og dannede nu tre mindre sceneområder med hver sit lyd-feed. Når hele salen skulle samles omkring én taler, blev gardinerne ganske enkelt trukket fra og lyden sendt til alle deltagere via de samme høretelefoner.

KONTAKT OS

― Få en snak med Teddy